//////

Udane zakupy uzależniają

Gospodarka rynkowa rządzi się swoimi prawami, z którym jednym jest prawo uzależnienia na zakupach. To, że dokonujemy milionów transakcji dziennie w sklepach w zasadzie już nikogo nie dziwi. Pojawiają się nowe schorzenia tj. zakupoholizm, niesamowicie trudny do rozpoznania, a tym bardziej do leczenia. Witryny sklepowe oszałamiają swoich rozmachem, a przeciętny człowiek będąc w sklepie wygląda jakby był totalnie zahipnotyzowany kolorami, markami oraz innymi detalami, które są doskonale dobrane tylko po to, aby stworzyć odpowiedni nastrój do zakupów. To właśnie od emocji w głównej mierze zależy sukces współczesnej sprzedaży i dba się o to naprawdę w szerokim zakresie. Ekonomia teoretyczna w tym wypadku nie zgadza się z tym emocjonalnym podejściem, ale trzeba stwierdzić, że sprzedawcy jak na razie używając w/w metod mają się całkiem nieźle i cały czas się rozwijają bez względu na stan koniunktury panującej w gospodarce. Wiele pieniędzy sieci handlowe przeznaczają właśnie na to, aby wytworzyć w konsumentach potrzeby określonego typu. Czasami możemy złapać się na tym, że wkładamy do koszyka zupełnie niepotrzebną rzecz, która jednak w jakiś sposób tam się znalazła. Wszystko to właśnie są techniki marketingowe, które bardzo mocno uzależniają klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *